Yhdistyshistoriaa

Tiibetinterrierit ry on perustettu ja rekisteröity v. 1981, mutta tiibetinterrieriharrastajat ovat toimineet yhdessä muiden tiibetiläisten rotujen harrastajien kanssa Suomen Tiibettiläiset ry:n piirissä jo vuodesta 1971 alkaen, jolloin k.o. rotujärjestö perustettiin. Tiibetinterriereillä oli oma alajaosto ja oma jalostustoimikuntansa ja -neuvojansa. Kasvattajia ja harrastajia oli vähän ja luonnollisesti koiramäärätkin olivat vähäisiä.

Yhdistys toimi rotuyhdistyksenä vuoteen 1989 saakka, jolloin siitä tuli rotua harrastava yhdistys. Rotujärjestöksi yhdistys hyväksyttiin v. 1996, jolloin se erosi Suomen Tiibettiläiset ry:stä.

Suomen Tiibettiläiset ry:n lehti lakkautettiin v. 1990, minkä vuoksi Tiibetinterrierit ry perusti oman jäsenlehden, joka alkoi ilmestyä v. 1991 alussa. Vuonna 2019 yhdistyksen jäsenlehti palkittiin Suomen Kennelliiton toimesta.

Kesäpäivät vuodelta 2008