Suomen muotovaliot

Tiibetinterrierit ry on päätynyt julkaisemaan viiden vuoden välein FI MVA-tittelin saaneista koirista valiokirjan. Seuraava 5-vuotiskausi on 2019-2023.

Miten tiibetinterrieristä tulee Suomen Muotovalio?
Tiibetinterrieri saavuttaa Suomen Muotovalion arvon (FI MVA) tittelin voittaessaan vähintään kolme sertifikaattia näyttelystä Suomessa kolmelta eri tuomarilta. Vähintään yksi sertifikaateista on saatava yli 24:kkn iässä, riippumatta siitä missä luokassa koira on kilpaillut.
Valiotitteliin tarvitaan muutakin kuin voitetut sertifikaatit: Titteliä pitää hakea Suomen Kennelliitolta! Valionarvoanomuksen voi tehdä joko Omakoira-palvelussa sähköisesti tai täyttämällä ja postittamalla paperisen valionarvohakemuksen Kennelliittoon.

Tietojen ilmoittaminen yhdistykselle
Kun koirastasi tulee Suomen Muotovalio, voit lähettää siitä tiedot ja edustavan kuvan sähköpostilla toimitus@tiibetinterrierit.com. Tietojen lähettämisellä ei kuitenkaan ole kiire, ja mikäli ne puuttuvat, niitä tullaan kysymään sinulta seuraavan muotovaliokirjan teon yhteydessä.

Muista, että jäsenen koirasta julkaistaan myös kuva Tiibetinterrierit -lehdessä. Lähetä kuva ja koiran tiedot käyttäen lomaketta.

Viimeisin Suomen muotovaliot -kirja on katseltavissa TÄÄLTÄ

Valiot vuosilta 2014-2018.